Min helg med dålig svenska och lite bilder

I lördags åkte jag upp till Göteborg med Jenny klockan 7.22. Vi gick runt i alla tusen affärer hela dagen. lyckades tappa bort oss. Var nära på att fråga ett gäng ryskar om vägen till Haga. Hittade till slut till Haga och åt där världens största kanelbulle (?). Vandrade runt i lite fler affärer. gick till centralstationen och såg en flash mob. Mötte upp en styck Simon och en styck Jennys syster.

Åt på restaurang med Simon. Sov. Sov. Och sov. Söndag. Såg liftarens guide till galaxen medan Simon sov vidare. Åt årets första grillade mat. Gott värre! Läste i mitt pass att jag var född i Risinge (ligger i Småland!). blev rädd. tog tåget hem. Pappa förklarade att jag är född i Risinge församling som liggeri Finspång. Blev lugn och somnade fort.

 Staffanstorp en tidig lördagmorgon
 En taggad Jenny på tåget
 Världens största kanelbulle (?)
 Jag tyckte det var gulligt
 Hagakyrkan

/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0