Lista

Nu tänkte jag göra en fantastisk lista på människor som jag personligen klarar mig utan i sportvärlden.



Peter "Foppa" Forsberg En människa som helt klart varit hockeyspelare för länge. Han börjar tappa sin form och skadar sig och gör comebacker stup i kvarten. Trots detta är media helt förälskade i honom. Igår t ex så var det hockeykväll och då gjorde de ett kvarts långt reportage om Foppa (de sa att det skulle handla om Modo, men de ljög). Kan de inte börja fokusera på någon annan. där finns miljoner bra hockeyspelare i Sverige och då behöver de ju inte prata om den tråkigaste...

Henrik "Henke" Larsson Han har ju i alla fall lagt sin egen fotbollskarriär på hyllan. Så det är ju skönt, men nu har han fått för sig att hn ska bli tränare. Vilket för mig är obegripligt. För det första blir han det för ett Skånelag (Landskrona BOIS). Det är ju bara skumt. Sen att han kan bli tränare utan utbildning är om möjligt ännu skummare. Även han är älskad media. Och det är alltid ett jävla tjöt om honom.

Zlatan Ibrahimovic Jätteduktig fotbollsspelare. I know. Men varför är han alltid med i media när han inte kan prata i media? Sen är det ju tydligen frukatnsvärt att han inte är med i svenska landslaget. Men helt ärligt, sen när gjorde han något bra i svenska landslaget? Han vill ju inte spela där, det märker man ju. Bättre att sätta in en spelare som är mer motiverad. Så kan Zlatan fortsätta göra ett bra "jobb" i Barcelona och lämna svenska landslaget i fred.

Anja Pärson En sälhärmande köttbulle. Hon är ju inte särskilt duktig längre. Man brukar ju säga att man ska sluta när man är som bäst. Då borde hon väl ha slutat för x antal år sedan.

Så för att sammanfatta lite grann. Kan media sluta fokusera på vissa idrottare? Speciellt idrottare som var bra för några år sedan, men inte längre!

/Karin

Kommentarer
Postat av: Patrik

Ehh miljoner bra hockeyspelare i sverige är kanske att ta i, eller har jag helt fel?

2010-02-09 @ 20:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0