Staffanstorp - Staden som alltid sover

Idag på bussen hem hörde jag två killar prata. Den ena hade troligtvis aldrig varit i Staffanstorp och kom från Stockholm eller Göteborg (=norrland) tror jag. Han frågade i alla fall sin kompis vad man kan göra i Staffanstorp. Kompisen svarar då "I Staffanstorp finns ingenting man kan göra, inte bio eller något sånt, ingenting! Men vi har gigantiska matställen och då menar jag inte restauranger utan Konsum och sånt!"

Och det slog mig att vi har ju nästan alla matvarukedjor som finns!
City Gross
Ica
Coop Konsum
Willys
Lidl
Går att hitta ett Coop Forum ca 300 meter från Staffanstorp också, men det ligger dock i Burlövs kommun. (Btw så har Burlövs kommun två Coop Forum :S).
Har även hört att Netto ska placera sig i STP-town

Så det vi saknar är i princip..Hemköp.?

Hur tänker politikerna egentligen? Satsa pengar på en massa matvarukedjor (ett under att alla går runt föresten!) istället för något som ungdomarna kan pyssla med. Inte konstigt det förekommer en massa knark och sånt skit!

Skärpning Michael Sandin(/Michelingubben = smeknamnet som nästan inte funkar längre eftersom han gått ner 30kg :O)!


/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0