Visste du att..

Ni tänker nog att Karin har glömt det där om att hon skulle skriva lite intressant fakta om sjögurkan och plattmasken, men icke då. Idag är det dags.

Sjögurkan: Är sjögurkan utsatt för större retning av ett eller annat slag, kastar den ut samtliga inälvor genom munnen.

Lagom äckligt..



Plattmasken: Det första djuret med ljuskänsliga ögon och en hjärna (liten, men trots allt en hjärna!). Plattmasken äter och gör sina behov med samma öppning.

Ja, plattmasken är ett konstigt och skumt djur.




Jag är inte störd. Jag är naturvetare och spykist.

/Karin

Kommentarer
Postat av: Maja.

Hmm.. Min favorit måste vara Hurricane Gilbert, skönare låt får man leta efter:)

2009-10-21 @ 20:19:46
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0