Luftating+Luftaläger

I helgen har jag då varit på scoutläger. Det var mycket trevligt och roligt. På fredagskvällen åt vi köpe-pizza och efter det hade vi en tävling som mitt lag vann (priset var varsin kanelbulle på söndagen).

På lördagen var det tingsförhandlingar hela förmiddagen. Lollo fick välförtjänt choklad, eftersom hon suttit och varit vice ordförande och gett Leif en massa stöd. Chokladet åts snabbt upp med hjälp av mig och Oskar :).

I regnet vandrade vi bort till en boule-bana. Och vad gör man då på en boule-bana? Jo, man spelar boule, haha. Det var väl lagom kul. Dock sjukt kallt när man glömde regnkläder och vantar hemma! Inte fick vi gå in efter boulen, nä. Dås kulle vi ha Luftakaveln (en mattävling). Så det var bara att traska bort till ica och handla ingredienser. Vi vann inte tävlingen, fast vi gjorde världens finaste tårta som efterrätt!.. Jaja, man kan inte vinna alla tävlingar.

Söndagen (kanelbullens dag!) var det brunch och städning som gällde.

Nu ska jag äta något för jag är hungrig.

/Karin

I am a rover, rolling along
Rover, singing a song
I am a rover until the day I die

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0