Tangenter och sekanter

Idag hade jag två lektioner; idrott och 40 minuters fysik. Vår matte var inställd om ni undrar. Dock hade vi fått en massa matteuppgifter vi skulle göra. Fattade först inte dem, men efter att ha testat ungefär 10 000 gånger fick jag äntligen det till att stämma. Klarade dock inte sista uppgiften. Något irriterande kan jag tala om.

Grön linje: Sekant
Röd linje: Tangent
Så, nu har ni kanske lärt er något idag..?

Har lite smågrejer jag måste fixa nu, så ha en finfin kväll.

/Karin

Snart är bara Dylan kvar
nu när Johnny Cash dog
Cohen sjunger falskt
och Bruce är lite äcklig
Bara Dylan kvar
och han börjar bli gammal
hans son är lite snygg
men det är nog allt

-Navid Modiri och Gudarna-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0