Expelliarmus!

Nu har det då varit långhelg! Det är härligt :)

Jag har varit på harry Potter-läger hela tiden. På torsdagen kom patrullisarna upp. De fick spela quidditch och de hade kockduellen. På kvällen hade de midnattsduell i form av capture the flag! Under tiden som de körde det började det ösregna och åska! Och jag och filli lyckades även skräma några av de "små" patrullisarna ;) hihi. Sova i vindskydd när det åskar och regnar är alltid en upplevelse ;).

På fredagen åt vi frukost och sen kom miniorerna och juniorerna (varav en var min lillasyster). De satte upp sina övercoola tält och sen åt vi lunch. De fick gå på "lektioner" på eftermiddagen! Det gick lite väl fort än vad vi hade planerat men det löste sig. Just det innan lektionerna var det sorteringsceremoni och vi hade t o m en talande hatt ;). Efter kvällsmaten hade vi hinderbana i skogen där de små barnen äntligen fick använda sina trollstavar!

På lördagförmiddagen var det fler lektioner. Vi skickade så iväg alla ledare att sitta på kontroller och sen duscha vi :). De va najsnajs! På eftermiddagen hade vi en de-vises-sten-style-tävling! Det gick bra. Schacket tog lång tid för alla utom Hampus grupp ;). Han typ gjorde några drag och sen va det schack-matt! tihi. Sen var det då tacos på kvällen och sen mysogt lägerbål efter det!

Söndagen handlade mest om att ta ner lägret och städa Humlebo. Vi hann även med att tala om vem som vann elevhemstävlingen (vinnaren blev Hufflepuff) och kockduellen. Sen letade alla reda på den bil de skulle åka med och åkte hem!

När jag kom hem duscha jag och sen skrev jag klart historian. Är nu klar! =D Sjukt najs! Nu ska jga sova för jag är sjuktligt trött, Godnatt <3

/Karin

wire to wire..

Kommentarer
Postat av: Sofia

1. HAHA på lägret! Lät rätt nördigt.

2. Jag hatar dig! Har fortfarande knappt 6 sidor kvar! Vill du skriva åt mig?

2009-05-24 @ 23:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0