Trött efter en upptagen helg..

I fredags var det skola. På EHL:n fick vi torr rulltårta av Johan & Johan.. Sen hade vi engelska. Där höl vissa föredrag medan andra jobbade med sina filmer. Min filmgrupp planerade och det slutade med att vi ska ha en biljakt i en berättelse baserad på Poirot xD. Men det blir säkert bra. Vi hade lucnh och därefter matte. När vi satt på matten hör man hur folk utanför förbereder sig för tåget mot rugbymatchen. Då var jag inte så glad eftersom jag gärna ville vara med i tåget :/. Efter matten var vi tvugna att lyssna på nått fördrag om Darwin och evolutionen. Det var mindre intressant när matchen (mellan spyken/katte mot polhem) snart skulle börja. Men när den till slut var slut i princip sprang jag och Hedda till cyklarna och sen skynda vi oss till matchen.

När vi kom dit var där fullt med folk men vi lyckades hitta två ganska bra platser ändå. Tjejernas match var först. Den slutade lika fast "spyka" gjorde ett mål, men den jävla domaren dömde bort det.. I killarnas match var det inte riktigt lika jämt. Polhem vann med 2-0 (eller det var mer kanske? kommer inte ihåg). Men jag skrek som en galning, det var roligt xD. Utanför träffade jag Lollo och Emma. Emma och jag kom fram till att vi ska vara med i uttagningen nästa år! :P haha.


När jag kom hem förberedde jag mig för myslägret/brolägret med patrullisarna. Packade och sånt. Sen kom Emma och hennes mamma och då åkte vi ner till scoutgården. På scoutgården förberedde vi det sista. Sen kom patrullisarna. Vi beställde då pizza. Det var gott. När vi ätit gick jag, Filli och Joppe och handlade godis. Tror ni inte att det börjar snöa då? usch, jag trodde vi skulle få vår, men tydligen inte.. När vi kom tillbaka hade de andra satt igång en film; "The Truman show". Eftersom jag inte såg hela kna jga inte avgöra om den var bra eller inte. Vi hann även se "Kill Bill". Där råkade jag somna lite så den vet jag inte heller om den var bra xD. Men jag vaknade igen och satte på mig pyjamas och sånt. Sen somnade jag vid typ 3.


Trots att jag somnade vid 3 lyckade jag vakna vid 7 (jag måste ha någon sorts automatisk ringklocka som är inställd på skoltid xD). Som tur var lyckade jag somna om. Vet inte när vi gick upp sen men i vilket fall som helst så tog, jag, Lollo och Emma grytlock och äggklockor och väckte patrulliasarna. De blev inte jätteglada, men det sket vi i ;P. Vi åt frukost och sånt, sen hade vi poängjakt med frågor om oss (Sekamehu) bl a: Vad ingår i RS-röra? och Vilka skolor vi går på? (där en grupp trodde jag gick på vipan :O, weird..). Efter poängjakten hade vi kladdkaketävling om jag inte minns helt fel. Där hade grupperna fått vissa speciella ingredienser (såsom Marianne och Polly) i förhållanden till vem som hade mest poäng på poängjakten. Till slut blev vissa goda och vissa lite mindre goda, men det gick ner :P.


Vi lagade och åt sen kvällsmat (Kyckling med potatiskroketter och sås). Det var mumsigt. Vi tittade sen på ytterligare två filmer; P.S I love you, hur söt film som helst, och The man, lyckades somna även under denna xD.

På söndagsmorgonen gick vi upp vid 10 för att hinna städa. Vi började med restfest som frukost. Där ingick bl a: kladdkakor och såsen sen kvällsmaten.. Efter den väldigt speciella frukosten började städningen. Vi upptäckte då att vi hade massa kakor som vi glömt och äta så dom ställde vi fram. Det var dock inte så många som åt eftersom alla var ganska mätta efter frukosten xD.

Mamma kom och hämtade mig vid 1. När jag kom hem kollade jag datorn, packade upp och duscha så klart :P. Sen vid typ 6 tog jag bussen till Sandby och hade en mysig kväll med Oskar :). Var hemma sen igen vid 11.

Idag har jag varit väldigt trött hela dagen, höll nästan på att somna på fysiken som var första lektionen. Som tur var tittade vi bara på film på franskan. På gympan var vi på Victoria stadion och gymade och spelade racketsporter. 

Nu har jag inte mer och skriva. Ha det bra! :)
/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0