Jul

Då var julafton förbi och snart även juldagen. Julafton firades på det viset att först var mina kusiner (och mormor) hos oss och drack glögg och åt julgodis. De åkte lite innan 3 för att de tvunget skulle se Kalle Anka. Efter att min lillasyster och storebror tittat på Kalle Anka ett tag körde vi julklappsleken (jag tar förgivet att alla vet vad det innebär). Vi åt sedan julmat (här tar jag också förgivet att ni vet vad det innebär). Mätta och belåtna så knackade det på dörren*. Hunden min blev förstås tokig. Till slut delades klappar ut och jag kunde inte låta bli att känna mig lite bortskämd... Jag blev i alla fall väldigt nöjd med mina julklappar. Bild kommer senare.

Får väl snart gå och lägga mig om jag ska orka göra en massa fysik imorgon (och dagen efter det, och dagen efter det, och da...)..

*Lite intressant fakta sådär bara: Den yngsta som jag firar jul med är min lillasyster. Vår låtsastomte är/var min lillasyster.



/Karin

Och jag vill,
tända en stjärna till,
den som har frusit och gått fel i världen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0