Det där med julmat och Kalle Anka

"Imorgon är det julafton." Nähä?!
Nä, helt ärligt så har jag svårt för det där med julmat. För det första så är det ju inte speciellt gott.. Sen att man ska tvingas äta det massa gånger extra. Jag menar idag "provsmakade" vi skinkan (fråga mig inte varför). Efter julafton kommer vi ha en massa rester som måste ätas upp. Förstår inte varför vi alltid får rester. Borde man inte lära sig med åren att inte köpa så mycket? Tydligen inte.

Och sen är det där med Kalle Anka. Varje gång jag säger att ingen i min familj tittar på det blir folk så upprörda. Jag förstår inte det. Och kom inte och säg att det är en tradition. För i min familj är det inte en tradition. Punkt slut. Vill jag titta på Kalle Anka finns det på Youtube ;).



God jul!
/Karin

Outside the snow is falling
And friends are calling "Yoo Hoo"
Come on, it's lovely weather
For a sleigh ride together with you

Kommentarer
Postat av: Josihanna

God jul ! =)

2009-12-24 @ 10:48:40
URL: http://josihanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0