GO:TEBORG

I söndags städade jag en massa. Tidigt på eftermiddagen kom mormor och hälsade på. Jag fick en för tidig födelsedagspresent (eftersom hon ska vara borta på min födelsedag, jag också i och för sig!)
 

På kvällen kom Sofie, Nathalie, Emma, Linnea och Jenny. Vi åt tacos och kladdkaka (som jag bakat!). Fick även lite fina presenter av dem! Tacktack! <3 Mycket trevligt var det :).

Igår (måndag) vaknade jag av väckarklockan vid 7. Lyckades ta mig upp utan några större problem konstigt nog. Anledningen till att jag gick upp så tidigt var för att vi skulle till Liseberg. Vi (jag, pappa och Hanna) körde och hämtade upp Jenny och Johanna. Sen åkte vi vidare til Göteborg. När vi väl var framme på lisebergsparkeringen såg det väldigt tomt ut inne på Liseberg. Vi blev lite oroliga.. Vi gick då och kollade på "öppettider för sommaren 2009" och såg att de inte öppnade förrän klockan 15.00. Klockan var då 11.00. Alltså hade vi 4 timmar att slå ihjäl.

Eftersom klockan var så pass mycket att det var tid för lunch hittade vi en restaurang att äta på. Bryggeriet hette den och där åt vi allihopa filet mignon. Väldigt gott. Klockan var ungefär 12 när vi var klara där. Vi gick då lite på Avenyn. Sen bestämde vi oss för att åka Paddan. En liten båt som man åker på Göteborgs kanaler med. Sån turistattraktion där de berättar en massa om byggnader som man åker förbi. Kändes lagom skämmigt att sitta där, men det gick en massa tid och vi fick se Göteborg, så det var ju bra! Efter det hade vi väl ungefär 1 och en halv timme kvar innan Liseberg öppnade. Vi gick då in på Nordstan. Vi gick bl a in på The Body Shop där jag hittade en underbar parfym. Ska försöka få den i födelsedagspresent! Efter att ha tittat lite i affärer började det bli tid att gå till Liseberg.

På vägen gick vi förbi Gamla (Nya) Ullevi, Ullevi och Scandinavium!
 Frölundashopen :)

Det tog oss en timme från att ha stått utanför Liseberg och till att ha fått åkbandet! Sjukt kul att stå i kö, verkligen! Sen åkte vi en massa. Balder, Kanonen, Kållerado, Flum-ride m.m.


Vid halv 6 ungefär kom Simon och hängde med oss :D! Mycket trevligt! Det blev en mycket bra dag, trots att vi kom lite tidigt ;). Även fast pappa inte åker karuseller var han nog ändå rätt nöjd, eftersom han vann 2kg dumle!

Men.. i bilen på väg hem lyssnade vi på radiosporten. MFF spelade mot Häcken och matchen slutade 2-1 till Häcken :'(.. Så jävla sur blir jag, när de aldrig vinner... Så det var väl en lite dålig avslutning på dagen, menmen..

Idag ser ut att bli en rätt degig dag, men det är väl skönt på sitt sätt?
/Karin

Dansar man inte, finns man inte.

-Navid Modiri-

Kommentarer
Postat av: Leia

Så gott med tacos =)

2009-08-18 @ 16:50:35
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Liwi

Så du ska åka upp til Göteborg nästa söndag? =)

2009-08-18 @ 19:36:44
Postat av: linnea

fin blogg! läs gärna min!

2009-08-18 @ 19:56:54
URL: http://metrobloggen.se/lharju
Postat av: sannie

Ha en fortsatt bra dag

2009-08-18 @ 20:42:49
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: *Em

Om du inte redan sett det, så är du utmanad på min blogg! Här; http://emelojs.blogg.se/2009/august/utmaning.html

2009-08-18 @ 21:56:16
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Jag har nu en tävling där du kan vinna ett spel & en massageolja från Calore.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavling-spel-massageolja.html



Var gärna med =)

Kram//M

2009-08-18 @ 21:58:31
Postat av: SveaJ

sv: Åååh, min med. Älskar verkligen vänner! :D

2009-08-18 @ 22:00:58
URL: http://sveaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn, om du sådant äger:
Glöm mig inte

E-postadress: (Hemlis mellan dig och mig)

URL/Bloggadress:

Här finns det plats för att just DU ska kommentera:

Trackback
RSS 2.0